cildiniz daha genç ve pürüzsüz bir görünüm kazansın…

Akne Nedir?

Akne, yağ ve ölü cilt hücreleri ile tıkandığında meydana gelen bir cilt rahatsızlığıdır. Bu ölü cilt hücreleri genellikle beyaz noktalara, siyah noktalara veya sivilcelere neden olur ve genellikle yüz, alın, göğüs, sırt ve omuzlarda görülür. Sivilce, gençler arasında en yaygın olanıdır, ancak her yaştan insanı etkiler.

Etkili tedaviler mevcuttur, ancak akne kalıcı olabilir. Sivilceler ve yumrular yavaşça iyileşir ve biri uzaklaşmaya başladığında, diğerleri ekinmiş gibi görünür.

Ciddiyetine bağlı olarak, sivilce duygusal sıkıntıya neden olabilir ve cildi yaralayabilir. Tedaviye ne kadar erken başlarsanız, bu tür sorunlara yakalanma riskiniz o kadar düşük olur.

Sivilcelere Elveda

Akne oluşumunun nedenleri?

Akne; birden fazla faktörün etkisi altında gelişebilen, farklı bulgularla seyredebilen, tedavisi zaman alabilen bir cilt rahatsızlığıdır.

• Yağ salgılanmasında aşırılık
  • Gözeneklerde tıkanıklık ve komedon (siyah nokta) oluşumu
  • Bakterilere bağlı enflamasyon
  • Ergenlik döneminde hormonal değişim
  • Polikistik over ibi rahatsızlıklar
  • Beslenme
  • Kozmetiklerin bazıları
  • Vitamin mineral eksiklikleri

Akne nasıl tedavi edilir?

Akne tedavisinde belirtilerin şiddetine, nerelerde olduğuna, ne tip lezyonlardan oluştuğuna göre tedavi şekillenir. Tedavi nedene yönelik olmalı, iz kalmadan iyileşme sağlanmalı ve en etkili şekilde hızlı sonuçlanmalıdır. Akne genellikle gençlerde olduğundan çok hızlı olması istenir.

Akne tedavisinde en hızlı en etkili tedavi şekli lazerlerdir. Kızarıklık iltihaplı, kistik ve nodüler lezyonlar tedavide gecikilirse iz bırakırlar. İz kalmadan hasar oluşmadan tedavi etmek öncelikler arasındadır. Pek çok tedavi düzelme sağlarken gecikir ve iz bırakma riski oluşturur.

Akne lezyonlarının önemli kısmında iyileşme sürecinde lekeler bırakarak, genellikle kalıcı bir iz oluşmaksızın iyileşebilmektedir. Ancak bazı akneler, özellikle derin yerleşimli olanlar kalıcı iz bırakabilirler. Akne iyileşirken izi kalma olasılığı erken ve etkili tedavi yapıldığında azaltılabilmektedir. Aknenin başlangıcı ile tedavinin başladığı zaman arasındaki süre uzatsa iz kalma riski daha da artmaktadır.

Akne tedavisinde en hızlı en etkili tedavi şekli lazerlerdir. Tedavide kullanılan lazerler farklılık gösterebilir. Bazıları damarsal lezyonları etkileyerek çevredeki kızarıklığı düzeltebilir, sivilcenin beslenmesini engelleyerek kurumasını kolaylaştırır. Böylece kısa sürede iyileşme sağlanır.

Bazı lazerler sivilcenin ısınması ile mikroorganizmaların ölmesini sağlar. Böylece sivilce etkenini ortadan kaldırmış olurki iyileşmede en etkili yol bunun sağlanmış olmasıdır.

Birçok dalga boyunda etkinliği tek cihazda toplayan CCL lazer ile tüm lazer terapilerini tek cihazda toplamak mümkün olmaktadır. Yapılan seansta birden fazla etki beraber uygulanabilmektedir. Damarsal lezyonlara etki eden uygulama ile kızarıklık enflamasyon kısa sürede azalmaktadır. Kızarıklıkların tedavisi ve yatıştırılması akne tedavisinde önemli bir detaydır.

CCL lazer tedavisinde derinin onarılması uyarılır, yeniden yapılanma sağlanır. Lekeler düzelir, renk normale döner ve pürüzsüz görünüm kazanır.

Her seansta iyileşme gözle görülür şekilde fark edilir. Aşama aşama düzelme yaşanarak 6 seansın sonunda normal bir ten görünümüne ulaşılır.

Akne tedavisi; akne oluşumuna neden olan mekanizmada rol oynayan faktörlere yönelik olmalıdır. Bu faktörler; kıl foliküllerinin kalınlaşması, aşırı sebum (yağ salgısı) üretimi, P. acnes gibi mikroorganizmaların varlığı ve yangısal reaksiyon olarak sayılabilir. Akne vulgarisin derecesini ve şiddetini belirlemek tedavinin seçimi konusunda ilk adımdır.

Akne tedavisindeki amaç, derideki yangısal cevabı geriletmek, iz oluşumunun engellenmesi ve deri belirtilerinden dolayı ortaya çıkabilecek sosyal izolasyondan hastayı korumaktır.

Akne tedavisi uzun sürelidir ve kısa dönemde mucizevi sonuçlar beklenmemelidir. Tedavi için seçilen yöntem ne olursa olsun sabırla ve düzenli olarak uygulamak çok önemlidir.

Akne vulgaris tedavisinde en erken cevap bir ay içinde alını. Ancak %80’in üzerinde iyileşme sağlanması için en az 6 ay tedaviye devam edilmelidir.

Akne tedavisinde hastalara diyet önerilmezken aşırı terleme ve güneş ışınlarının akneyi arttırabileceği uyarısı yapılır.